mhsafary

ادبیات،شعر،سیاست

mhsafary

ادبیات،شعر،سیاست

همسر جانباز

سلامتی ِ اون همسر ِ جانباز ِ موجی‌ای که بهش گفتن: چرا هر بار وایمیسی و از شوهرت کتک میخوری؟
گفت: اگر خودمو نندازم جلو، شروع می‌کنه خودش رو می‌زنه،
آنقدر می‌زنه تا داغون شه،
آخه موجیه دست خودش نیست…

شعر زیبا

مگسی را کشتم

نه به این جرم که حیوان پلیدیست، بد، است


و نه چون نسبت سودش به ضرر یک به صد است


طفل معصوم به دور سر من می چرخید


به خیالش قندم


یا که چون اغذیه ی مشهورش، تا به آن حد، گَندَم


ای دو صد نور به قبرش بارد


مگس خوبی بود


من به این جرم که از یاد تو بیرونم کرد


مگسی را کشتم

مرحوم حسین پناهی

زیبا و پر معنا

لشکر گوسفندان که توسط یک شیر اداره می‌شود، می‌تواند لشکر شیران را که توسط یک گوسفند اداره می‌شود، شکست دهد. ((نارسیس))
مدتها پیش آموختم که نباید با خوک کشتی گرفت، خیلی کثیف می‌‌شوی و مهم‌تر آنکه خوک از این کار لذت می‌برد. "جورج برنارد شاو"

ادامه مطلب ...

داستان کوتاه (معرفی شخصیت)

روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت که ناآگاهانه به زنی تنه زد. زن بی وقفه شروع به فحش دادن و بد وبیراه گفتن کرد .
بعد از مدتی که خوب تولستوی را فحش مالی کرد ،تولستوی کلاهش را از سرش برداشت و … محترمانه معذرت خواهی کرد و در پایان گفت : مادمازل من لئون تولستوی هستم .
زن که بسیار شرمگین شده بود ،عذر خواهی کرد و گفت :چرا شما خودتان را زودتر معرفی نکردید؟ تولستوی در جواب گفت : شما آنچنان غرق معرفی خودتان بودید که به من مجال این کار را ندادید

یه شعر زیبا از سید حسن حسینی

 

شاهد مرگ غم انگیز بهارم چه کنم                                  ابر دلتنگم اگر زار نبارم چه کنم؟ 

نیست از هیچ طرف راه برون شد ز شبم                   زلف افشان تو گردیده حصارم چه کنم؟ 

از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند                       سخت دلبسته این ایل و تبارم چه کنم؟ 

من کزین فاصله غارت شده چشم توام                  چون به دیدار تو افتد سر و کارم چه کنم؟ 

یک به یک با مژه هایت دل من مشغول است             میله های قفسم را نشمارم چه کنم؟